Wij stellen ons hier voor:
Wie zijn de INPP therapeuten? Wij zijn een team van INPP collega’s die de methode vertegenwoordigen en met jou als ouder/begeleider kijken naar je kind op het gebied van de neurologische motorische ontwikkeling. Wij noemen dit ook wel de neuro-motorische rijpheid. Het kind moet in verschillende fasen van het leven in de ontwikkeling tot ongeveer 8 jaar een aantal stappen doorlopen om tot deze neuro-motorische rijpheid te komen. Hierdoor ontstaat de mogelijkheid om de hogere delen in de hersenen tot lateraliteit te laten komen.
Als het kind dit weet te bereiken wordt het leren ook veel makkelijker en vooral leuker. Bij het INPP zijn er 2 programma’s: het individuele programma waar naar het kind gekeken wordt in de eigen praktijk van de INPP therapeut en het INPP schoolprogramma: Eerst bewegen, dan leren. Hier worden motorische oefeningen gedaan met een groep van kinderen in de klas.
De INPP therapeuten die je hier ziet hebben allemaal het officiële INPP jaaropleiding gedaan om therapeut te worden volgens de richtlijnen van ons hoofd instituut in Chester in Engeland. Je kan ook een kijkje nemen op de volgende website’s: https://www.inpp.cloud en op https://www.inpp.org.uk
Ga terug naar de beginpagina: https://www.inppreflexintegratie.nl
Jur ten Hoopen
INPP Licentiate
Jur is INPP principal in Nederland (Amsterdam). Hij geeft de 1 dagcursus “Eerst bewegen, dan leren” en de INPP jaaropleiding. www.inpp.nl
Natalie van Zoelen
INPP Licentiate
Natalie is INPP therapeut (Nijkerk) en bezoekt kinderen aan huis
Martin Snijders
INPP Licentiate
Martin is INPP therapeut (Zwolle) en heeft Gelukkig HB opgericht
Gabrielle Alberink
INPP Licentiate
Gabrielle Alberink is INPP therapeut en werkt ook met bewegend leren.
Maaike de Valk
INPP Licentiate
Maaike de Valk (Pingjum) werkt ook als zwemonderwijzer met kinderen met autisme en ADHD binnen de zwemles.
Rian Korblet
INPP Licentiate
Rian Korblet (Almelo) is INPP therapeut en werkt ook als slaapoefentherapeut.